چرا باید هزینه‌ی طراحی پرداخت کنیم ؟

بسیاری از مردم فکر میکنند که طراحی یک شغل نیست و نباید برای آن هزینه پرداخت کرد اما طراحی و معماری هم مثل سایر تخصص هاست و تعرفه خاص خود را دارد

8 نکته مهم برای طراحی اتاق خواب مستر

بررسی راهکارهای مهم و کاربردی برای رسیدن به بهترین طراحی برای اتاق خواب مستر باعث می‌شود اتاق خواب دلنشین تری داشته باشیم و راحت‌تر در آن استراحت کنیم .

چگونه در سایت آرکیز پروژه ثبت کنیم ؟

اگر قصد دارید تا درباره ثبت پروژه معماری در آرکیز اطلاعات بیشتری بدست آورید این مقاله را تا انتها بخوانید

7 نکته در چیدمان اصولی دکوراسیون مطب

با توجه به اینکه امروزه مطب‌ها در دسته‌ی فضاهای اجتماع گریز قرار می‌گیرند یعنی فضایی که تمایل به ماندن در آن کم است، شناخت اصولی که کیفیت اجتماع پذیری فضاهای عمومی(فضایی که تمایل به گذراندن اوقات در آن بیشتر است) را افزایش می‌دهد، اهمیت بسیاری دارد. توجه نکردن به این موارد از اصلی‌ترین عوامل اجتماع گریز بودن این فضاها محسوب می‌شود. هدف ما در این مقاله بررسی عواملی است که به بهبود طراحی اصولی فضای مطب می‌پردازد و کیفیت فضا را افزایش می‌دهد.

معماری به روش یوهانی پالاسما

یوهانی پالاسما از تاثیرگذارترین چهره‌ها در معماری پست‌مدرن، با نگرش پدیدارشناسی (روشی فلسفی که ما را به سوی خود چیزها رهنمون می‌کند) است. که در این مقاله به این شخصیت پرداخته ایم

چرا باید فریلنسر شویم؟

شاید به دفعات کلمه‌ی "فریلنسر" یا " فریلنسینگ" به گوشتان خورده باشد بدون آنکه بدانید ممکن است خودتان یک فریلنسر باشید! درواقع اگر شما یک عکاس، نویسنده، طراح سایت و ... هستید و کارفرمای مشخصی ندارید و از پروژه‌ای به پروژه‌ای دیگر میروید، به شما تبریک میگوییم چرا که یک فریلنسر هستید! از مهمترین ویژگی‌های این سبک از کار، همان " خانوم/ آقای خود بودن" است و این خود مصداق "آزادکار" بودن است. بدین ترتیب فریلنسرها به شرکت و سازمانی به صورت بلند مدت متعهد نشده و یا درصورت انجام کار تمام وقت و یا پاره وقت هم پس از اتمام پروژه و تسویه حساب با شرکت، دیگر به کارفرمای خود تعهدی ندارند. در این مطلب سعی بر آن است تا قیاسی عادلانه میان وجوه مثبت و منفی این سبک از کار و زندگی ارائه شود چرا که انتخاب ما از سبک انجام " کار" خود درواقع بخش بسیار زیادی از روزمرگی‌های ما را به خود اختصاص میدهد.

مزایای بیم در معماری چیست؟

بیم ( BIM ) در معماری تکنولوژی ایی برای مدلسازی اطلاعات است که در این مقاله درمورد مزایایی که بیم میتواند برای ما داشته باشد صحبت کرده ایم

چگونه یک محیط کاری خوب داشته باشیم؟

این روزها بیشتر از هر زمان دیگری در دهه‌های گذشته به لطف همزمانی افزایش استفاده از فضای مجازی در برگزاری جلسات کاری و همچنین همه‌گیری کرونا و گه‌گاهی هم خانه نشینی و دورکاری، ما مجاب شده‌ایم تا ساعات بسیار زیادی را در اتاق کار خود سپری کنیم. حال ما اینجاییم تا ضمن سپری کردن این اوقات، بتوانید آن را زندگی هم بکنید! چرا که فارغ از اینکه در قامت یک وکیل باشید یا یک پزشک و یا حتی یک معلم، شما نزدیک به یک سوم از عمر خود را صرف کار می‌کنید و همین بس که فشار روحی ناشی از کاهش تعاملات با دیگر افراد و یا همکاران خود را هم به آن اضافه کنیم! بدین ترتیب ما تصمیم داریم تا در اینجا به نکاتی اشاره کنیم که علاوه بر افزایش کیفیت حاکم بر یک روز کاری، نگاهی هم به ابعاد دیگر نیازهای شما به عنوان یک انسان دارد. در واقع اهمیتی ندارد که به لطف ساعات کاری غیر استاندارد شرکتتان محکوم به پشت میز نشینی‌های طولانی مدت هستید و یا به انتخاب خود مشغول دورکاری در خانه‌اید، مهم این است که این بخشی از عمر شماست و برای لعاب بخشیدن به آن اگر از همین الان شروع نکنید هم دیر میشود!

دیاگرام در معماری چیست؟

در این مقاله توضیح می‌دهیم که دیاگرام‌های معماری چیست، چرا ساخته می‌شوند و چگونه طبقه‌بندی و مورد استفاده قرار می‌گیرند؟ همچنین با نمونه‌های مختلف از دیاگرام‌های معماری آشنا می‌شوید.

چگونه با طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعامل اهل خانه را بیشتر کنیم؟

در دنیای شلوغ این روزها، نیاز همه‌ی ما به یک خلوت آرام دو چندان شده است و چه جایی بهتر از خانه برای جستجوی آن؟! حال در این خانه می‌بایست به دنبال فضایی باشیم تا ریسمان اهل خانه را بیش از پیش درهم‌تنیده کند طوری که تعادلی باشد میان میل به خلوتی آرام و تعاملی دلنشین با خانواده. شاید بهتر باشد از یک شام گرم در یک شب سرد زمستانی آغاز کنیم یا مثلا صبحانه‌ی روزهای تعطیل... بله! شاید بهتر باشد برای گرمای همه‌ی آنچه که آن را "خانه" می‌نامیم، اول از قلب آن شروع کنیم! آشپزخانه!